Microsoft’un oyuna dair planları konusunda verdiği sağlam bilgilerle tanınan Pete Dodd, şirketin Xbox One’da Kinect’in kullanımı için kilitlenen yüzde 10′luk GPU payını yüzde 2′ye indireceğini ve böylelikle yazılımcılar için yüzde 8′lik bir ekstra GPU payının ortaya çıkacağını ifade etti.
Halihazırda GPU’nun yüzde 8′lik kısmı Kinect’in video işleme, yüzde 2′lik kısmıysa Kinect’in ses işleme sürecinde kullanılıyor. Ekstra yüzde 8′lik GPU kullanımının özellikle işin geliştirme kısmında önemli gelişmeler kaydetmek için yeterli olduğu belirtiliyor. Sadece bir yama güncellemesiyle bu işlemin gerçekleşebileceği ifade edilirken, ortaya çıkan sonucun PS4′ün 60 FPS kare hızını yakalaması mümkün gözükmüyor. Ancak oyunların önemli bir kısmının bu hıza yaklaşabileceğini söylemek pek yanlış olmayacaktır.Bu değişiklik Microsoft Xbox One ile ilgili iki durumun ortaya çıkmasını sağlıyor. Kinect’in Microsoft’un Xbox One planlarındaki yerinin daha önce vurgulandığı kadar önemli olmadığı ortaya çıkarken, PS4′ün ekstra performansının Xbox One’a satış konusunda dezavantaj sağladığı anlaşılıyor
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder